torsdag 15 juli 2010

Dryck för sommarhettan



Just nu är det sådan hetta att man nästan inte orkar vara kreativ eller orkar göra något! Men jag har ett bra tips för dessa varma dagar! 

Smoothie!! Jag brukar göra dem med bär och juice eller mjölk och yoghurt och ibland kan jag till och med stoppa i lite glass.

Jag vet att man inte får kalla det för smoothie när man har i mjölkprodukter, men det kanske är just mer av en blandning av milkshake och smoothie som jag då gör. Gott blir det iaf och det är det som räknas enligt mig!

Mina favorit smaker är

  • Banan, Apelsin/Ananas juice
  • Blåbär, Mjölk och vaniljyoghurt (bilden)


Ett tips kan vara att nu på sommaren plocka bär som man lägger i frysen. Då har ingredienser till smoothie hela året om! 



Jag använder en blender/mixer från OBH Nordica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar